Tule mukaan Yhteisvastuuseen!

Yhteisvastuukeräys kerää rahaa ihmisille,
jotka tarvitsevat apua.

Mikä on Yhteisvastuukeräys?

Yhteisvastuukeräys on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon hyväntekeväisyyskeräys.

Yhteisvastuu kerää rahaa ihmisille, jotka tarvitsevat apua. Keräykseen voi lahjoittaa rahaa kuka tahansa. Rahalla autetaan monia hädänalaisia ihmisiä Suomessa ja ulkomailla.

Yhteisvastuu haluaa korostaa, että jokainen voi auttaa muita ihmisiä.

Yhteisvastuukeräyksen järjestää Kirkkopalvelut ry ja keräyksen suojelija on Suomen presidentti.

Sinäkin voit auttaa!

Voit lahjoittaa rahaa Yhteisvastuukeräykseen. Mene osoitteeseen www.yhteisvastuu.fi/lahjoita. Voit myös lahjoittaa vapaaehtoisille lipaskerääjille. Kysy seurakunnasta, kuka hoitaa auttamistyötä.

Voit olla vapaaehtoinen kerääjä. Vapaaehtoiset eivät saa palkkaa, mutta he auttavat tärkeässä työssä. Työ tuo hyvän mielen.

Mihin Yhteisvastuukeräyksen rahat käytetään?

Keräyksen rahat auttavat ihmisiä Suomessa ja ulkomailla:

  • 50 % rahoista jää Suomeen.
  • 50 % rahoista menee ulkomaille.

Näin Yhteisvastuu auttaa Suomessa

  • 30 % rahoista menee Suomen evankelis-luterilaisille seurakunnille.
  • 20 % rahoista menee kotimaiselle kumppanille.

Seurakunnat tukevat oman alueensa nuoria ihmisiä.

Näin Yhteisvastuu auttaa ulkomailla

50 % rahoista menee Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahastoon.

Rahasto auttaa alueilla, joilla on katastrofi, kuten tulva tai sota.

  • Monilla alueilla on vaarallista asua.
  • Perheet ja lapset tarvitsevat apua.
  • Rahat auttavat kaikkein heikoimmassa asemassa olevia ihmisiä.

Katastrofialueilla pyritään tarjoamaan ihmisille parempi ja turvallisempi elämä.